8 d’abr. 2010

Setmana Santa 2010 (1a part)

Aquesta Setmana Santa 2010 la he viscuda en tres parts i us les aniré explicant en diferents posts. Aquí us faig la primera entrega.

La primera part de la Setmana Santa, segons la meva particular visió, va des del dissabte 27 de març fins el dimarts 30 per la tarda. És el període on la mare i jo hem estat a Valladolid, mentre el pare estava de campament de primavera amb la unitat de clan de l'Agrupament Escolta Grimpamons [Podeu veure la crònica del seu campament en el següent enllaç: Vies Verdes Girona 2010]. I acaba el dimarts per la tarda que és quan va arribar el pare en cotxe fins a Mojados (Valladolid) on viuen els avis de la meva mare.

El dissabte pel matí vàrem sortir de l'aeroport de Barcelona amb direcció a Madrid, acompanyats pels abuelitos i la tia Anita, germana del besavi Andres; per seguir el camí cap a Valladolid en un cotxe de lloguer. A Valladolid també ens esperaven els tíos Julio i Mari, d'Alemanya.

El diumenge de rams vàrem estar pintant ous amb xocolata blanca desfeta i colorant alimentici. Ja us podeu imaginar on van anar acabant els ous. També vaig tenir l'oportunitat d'acompanyat per la mare veure la processó del poble.

Aquests dies també he conegut nous amics i he jugat amb altres nens petits veïns del meu besavi Andrés, tot i les petites dificultats idiomàtiques: ells parlaven en castellà i jo en català... De tant en tant un dels nois es preguntava en veu alta: "Y éste, ¿en qué idioma habla?

Dimarts per la tarda, després de nou hores de viatge i set d'elles enganxades al volant, va arribar el meu pare amb el qui em vaig fusionar en una forta abraçada en veure'l traspassar la porta de la casa, sobretot en confirmar que m'havia portat el timbal.