27 de des. 2009

Primera etapa nadalenca superada...

Veritablement, les vacances de nadal semblen un rally o una volta ciclista plenes d'etapes, sobretot gastronòmiques. Podríem identificar la primera etapa com aquella que agrupa el sopar de la nit de Nadal, el dinar de Nadal i el dinar de Sant Esteve.

La nit de nadal la vàrem passar amb els Abuelitos i el tito Esteban i la seva filla Naiara, i un convidat especial: el Pare Noel. Com que des de fa poc tinc un timbal, i m'agrada força "fotre-li canya" me l'emporto a gairebé tot arreu. El menu del sopar va ser uns aperitius i un llom a la sal amb salsa fosca alemanya per carn, amb puré de patates i col lombarda. Una pinya va cloure aquest soparet...



Sí senyores i senyors, el mateix Pare Noel (o no?, anava amb bata a ratlles) ens va visitar per entregar-me personalment els meus regals, abans però també m'havia trucat pel mòbil del tito Esteban. Ho podreu veure en els vídeos següents.




Com que el Pare Noel no va poder amb tots els meus regalets em va deixar un a casa nostra. Un sac de dormir.


El dinar de Nadal com marca la tradició va haver-hi sopa amb els galets ben grans. Ja veureu a les fotos que gairebé no hi cabien a la cullera sopera. També hi havia la carn d'olla, pollastre rostit, tall rodó i postres i torrons...


També va tenir una estoneta artística, doncs al final com és costum va haver-hi una estona per dir el vers i cantar nadales. Això si un cop dit el vers és el moment de passar el platet i recollir "el aguinaldo".

1 comentari:

Anònim ha dit...

Vaig aprendre molt