18 d’ag. 2008

Diari d'abord - Vacances Agost 2008 (13)

Avui és dimarts, 12 d'agost, i és el nostre darrer dia a la comunitat foral de Navarra, i també dels últims dies de la nostra volta. Acabarem visitant el castell de Javier, lloc de naixement d'un dels fundadors de la Companyia de Jesus (també coneguts com a jesuïtes), Sant Francesc Xavier.
Una curiositat Xavier prové del vocable basc "Etxebarria" que significa "casa nova".

Una imatge molt meva: Jo mamant de ma mare.

Una altra imatge singular: Jo amb el meu conillet.

Després de visitar el castell de Javier hem continuat el nostre viatge fins a Labuerda (a prop de L'Ainsa) on ens hem de trobar amb l'oncle Joan del meu pare i ja tenim reservada una habitació a Casa Turmo.

Saludant a un gat negre del carrer.

Repartint joc.

A Labuerda és festa major, i aquesta tarda hi ha xocolatada.

Una "chaminera"* i la lluna.

Una nova instantània del tres.

* Chaminera: xemeneia en la llengua del Sobrarbe.