24 de maig 2011

Titella "TortOuera", de tres caps

Bona nit, canalla i jovenalla que gaudiu de les meves aventures. De ben segur que el títol d'aquesta entrada us ha cridat força l'atenció (fins i tot, la mare s'ha sorprès)...

Doncs resulta que avui en tornar de l'escola al migdia, que per cert pel matí hem estat al Liceu, el pare m'ha proposat una manualitat lligada amb el nou centre d'interès de la classe dels Dofins (P4 del Jacint Verdaguer). Estem treballant el món de les tortugues i el pare m'ha proposat fer-ne una amb una ouera, d'aquestes de mitja dotzena (amb la qual jo ja vaig inventar-me una excavadora, vegeu post... no el recordo) que tenen 6 espais en una banda, o base; i una tapa amb un únic espai. El meu pare ha anat a l'habitació, ha agafat un mitjó meu verd i li ha pintat dos ulls i dues orelles vermelles, perquè la nostra titella serà de Florida. A continuació ha separat base i tapa, i ha retallat una mica d'allò que feia nosa de la base, per a què passes a ser la closca de la tortuga titella. Ja tenim un cap.

Tot seguit, la mare ha proposat que la tapa invertida podia ser la base de la tortuga titella. Ja tenim el segon cap.

I per últim, quan ja tenia la titella muntada sobre el meu braç he pensat que li faltaven les potetes. Ho he desmuntat tot hi he posat entre mig un mocador de paper, simulant les potes. Posteriorment el pare ha recordat que teniem una cartolina verda i ha tallat un troç amb la forma adequada. Ja tenim el tercer cap.

Entre el pare, la mare i jo, cadascú amb el seu cap hem aconseguit construir col·laborativament una titella tortouera, de tres caps...


També hem fet un vídeo de com menja la titella.


Per la tarda, l'he portada a l'escola i tots els companys han dit que era "molt xula".