19 d’abr. 2011

Setmana Santa 2011 a Valladolid (2a part)

El diumenge, 17 d'abril, pel matí varem estar fent una miqueta el gos i per compensar-ho la tarda va ser molt moguda... Després de dinar hem sortit a pintar amb aigua les parets del garatge ("la cochera" en aquestes contrades). El pare m'ha buscat els rodets de pintor i m'ha preparat aigua en una galleda per pintar per la part exterior, però a la que jo he pogut m'he anat a pintar també la part interior.


Una mica més tard, mentre la mare estava adormint a la Teguise, el pare i jo hem marxat a fer un volta pel pinar.


Just acabant la volta ens hem trobat als abuelitos i els tios d'Alemanya que anaven cap al poble, i alhora també he començat a escoltar el soroll dels tambors de les processons de Setmana Santa... i hem decidit no retornar a casa sinó anar a veure els passos de Mojados.

Després de perseguir durant una estona als tambors, per escoltar-los de ben aprop, el pare m'ha agafat de festa major i jo he gaudit de la panoràmica i de l'alçada fent fotos. Un cop baixat de les espatlles del pare, també he seguit fent alguna foto. També vaig deixar anar alguna perla "verbal" com per exemple al veure de lluny un grup de "nazarenos" dir que fan aquells "fantasmes", o un cop acabada la processó veure un "nazareno" sense el cucurutxo del cap i dir que fa "un nazareno mig desmuntat"...


El dilluns, 18 d'abril, també va ser un dia molt intens. Pel matí, tot just acabats de llevar, la Teguise ha fet el seu primer gir, de cara munt a boca terrosa. Tota sola. Ho ha fet a 1/4 de 10 del matí, quan encara li falta una setmana pels 5 mesos. Després hem estat enregistrant vídeos estirats als matalassos.


Després d'esmorzar hem sortit a fer una volta i hem anat a veure l'abuelita Felisa, que està en una residència de Mojados. A tocar de la seva residència hi ha un parc infantil i un parc d'exercicis per a la 3a edat... i com no he provat tots els elements que hi havia al meu abast (i els que no també amb l'ajuda del pare). A continuació hem fet una estona de joc als elements del parc intantil, on també hem fet un vídeo.



Aquest migdia ens hem acomiadat del tio Julio i la tia Mari d'Stuttgart, que avui marxaven en avió a Barcelona, per retornar a Alemanya; i hem quedat amb els abuelitos que per la tarda ens trobaríem a Valladolid. La primera intenció era només anar a visitar a la tia Paquita i al tio Nicolas, però els abuelitos ens han trucat que aniríem però més tard. Al canvi de plans ha significat anar a comprar coses pel centre de la ciutat, per acabar a casa d'aquests familiars berenant una xocolata desfeta.